Over Activatie Copy

Taal die mensen beweegt

“Either write something worth reading or do something worth writing.”
– Benjamin Franklin

Woorden zijn daden. Want woorden, zinnen en verhalen hebben de kracht om mensen te bewegen. In marketingtaal: om ze te activeren. Weten welke woorden, zinnen en verhalen dat wel en niet doen en vooral: waarom, dat is mijn vak, maar ook mijn obsessie. Inspiratie en informatie vind ik in bijna 20 jaar ervaring als tekstschrijver en creatief, mijn achtergrond als taalkundige, maar ook in vergeelde direct-marketingbijbels en recente onderzoeken naar neuromarketing. Ik kijk graag trucs en technieken af van spin doctors, waarzeggers, standwerkers, strafpleiters, big-datakenners, versiercoaches en klassieke oratoren, kortom: iedereen die weet hoe je mensen met woorden beweegt. En ik leer zelf weer van elke nieuwe campagne die ik maak. Wat ik zo te weten kom, pas ik dagelijks toe in mijn werk in reclame, marketing en communicatie. En deel ik af en toe met jou op deze site.